Descriere:Cu ajutorul acestui tutorial si program puteti face harti de Couter Strike .
Programe Necesare:
-Valve Hammer Editor v3.4 Download
-Valve Hammer Editor v3.5 Download
-CS-Expert Tom793 Download
Fisierele hlbsp,hlcsg,hlvis,hlrad Download
Observatie:De preferat ar fi sa folositi Valve Hammer Editor 3.4 deoarece este INSTAL in schimb ce 3.5 este doar executabilul catre program fara instal, iar pe parcursul tutorialului o sa avem nevoie sa avem nevoie sa schimbam cate ceva in Program.
In Archiva cu CS-EXPERT TOM se afla si sprieturile necesare.
Acum instalam Valve Hammer Editor v3.4 chiar asa:
Facem click pe NEXT.
II.
Facem click pe I Agree.
III.
Lasam asa locatia si apasam NEXT.
IV.
Facem click pe NEXT.
V.
Facem click pe NEXT pentru a incepe instalarea.
VI.
Asteptam in jur de 3 secunde pentru a se finaliza instalarea.
VII.
Facem click pe NEXT.
VIII.
Acum am instalat cu succes Valve Hammer Editor v 3.4 . Dam click pe FINISH.
Acum intram in C:Program Files\VHE\TOOLS.
Infolderul Tools bagam folderul SPRITES si fisierul -cs_expert-tom793b.fgd-.
Configurare Valve Hammer Editor
I.
Lasam asa cum este.
II.
Lasam asa cum este in Imagine.
III.
Lasam asa cum este in Imagine.
IV.
Facem exact cum este in Imagine.
V.
Important:Dezarhivarea cs_expert.rar se face astfel.Se intra in arhiva si se scot manual filele,dam clic pe ele cu mouse si le scoatem afara din arhiva.Si le punem in folderul Valve Hamer Editor.
VI.
Facem exact ca in Imagine.
Acum avem facute setarile necesare si corecte.
Unelte:
-Unealta Selectare.Cu ajutorul ei selectam pereti,podele,oameni,totul.
-Nu prea se foloseste.Mai bine rotim de rotita de la mouse.
-Se foloseste pentru a explora HARTA in ecranul 3D.
-Cu aceasta punem becuri,oameni.
-Cu aceasta facem cladirile,pereti,podele.
-Selectam un perete si ii punem o textetura(culoare,model) Se mai foloseste si SHIFT+A.
-Aceasta unealta aplica textetura folosita curent.
-Cu acesta punem texteturi pe pereti.
-Clipping tool-cea mai importanta unealta,cu aceasta facem gauri pentru geamuri,usi,taiem pereti in 2 in 5 in ..etc.
-Unealta Vertex-foarte greu de folosit,cu aceasta lungim colturile planelor sau peretilor.
-Aceasta ne ajuta la crearea drumurilor unei masini,roboti.
Lectia 1
In aceasta lectie o sa va arat cum sa facem o camera cu un bec,cer si cateva trucuri.
Intram in VHE si dam File-->New
Acum ne uitam la urmatoarea poza.
Acum sa fim foarte atenti.
Observam 4 patrate.
Camera-Aici trebuie sa dam clic pe CAMERA si selectam 3D TEXTETURED(doar prima data)
TOP X/Y-aici se vede harta de SUS.
FRONT Y/Z-aici se vede harta din fata.
SIDE X/Z-aici se vede dintr-o parte.
Aceste patrate 3 o sa le invatati imediat(ai nevoie de ceva GEOMETRIE)
De fiecare data cand pornim VHE facem gridul de 2X mai mic(unde scrie 2X apasam pe acel buton de 2x ORI).
La prima harta trebuie sa apasam o singura data pe butonul TK(ca in imagine-el trebuie sa stea apasat mereu-).
Acum ne uitam la urmatoarea Poza.
Acum folosim unealta BRUSH TOOL(pe care o stim de la configurare elementelor de baza).
Daca facem un dreptunghi in patratul FRONT atunci ce vom vedea in celelalte 2 va fi GROSIMEA dreptunghiului din patratul FRONT.
Daca facem un dreptunghi in patratul TOP in celelalte 2 se va vedea GROSIMEA dreptunghiului.
Daca facem un dreptunghi in patratul SIDE in celelalte 2 se va vedea GROSIMEA dreptunghiului.
Deci facem un dreptunghin in patratul FRONT(ca in imagine)
SFAT-grosimea peretilor sa incercati sa o faceti mereu de 2 PATRATELE.
Acum dupa ce am facut dreptunghiul si grosimea lui apasam pe ENTER.
Si vom avea asa.
Pentru a ne deplasa prin harta(in patratul CAMERA)folosim unealta FREE LOOK(seaman cu o camera de fotografiat ROSIE).
Acum ca avem un perete mai facem inca 5(pentru ca orice camera are 6 fete)ceilalti pereti se unesc la capete(trebuie GEOMETRIE),deci vom avea ca in urmatoarea poza.
Acum facem si tavanul si podeaua,ca in urmatoarea imagine.
Acum ca avem o camera trebuie sa o texteturam(adica sa ii punem culori la pereti,podea,cerul).
Acum cu unealta SELECTARE facem clic pe un perete si apoi apasam pe SHIFT+A(pentru a alege texteturi)facem clic pe BROWSE si ne alegem o textetura(puteti scrie acolo jos WALL)
Facem ca in urmatoarea imagine.
Textetura pentru cer se numeste SKY.
Dupa ce am facut toate acestea vom avea ca in urmatoarea imagine.
Frumos nu?
Acum vom pune un jucator CT.
Folosim unealta ENTENITY TOOL si in dreapta jos alegem din acea lista INFO_PLAYER_START(acesta este un jucator CT).
Acum punem jucatorul in interiorul camerei,deasupra podelei,ca in urmatoarea imagine.
Apoi apasam pe ENTER.
In nici un caz sa nu faceti greseala de mai sus.(sa nu fie jucatorul lipit de podea sau de pereti sau de alt jucator)
Acum ridicam jucatorul mai sus de podea.
Creem un TERORIST-->Selectam ENTENITY TOOL-->Si acolo in dreapta alegem INFO_DEATHMATCH_START(adica un TERORIST-->Il punem si pe el deasupra podelei pe langa CT,ca in urmatoarea imagine.
Acum vom creea un BEC.
Selectam ENTENITY TOOL-->Light.
Si il punem sub tavan(in cazul nostru sub CER)exact ca in urmatoarea imagine.
Acum apasam pe ENTER,si vom avea asa.
Acum va voi invata cum sa schimbam culoarea BECULUI si INTENSITATEA LUMINI.
Acum folosind unealta SELECTARE facem un clic pe BEC si apoi apasam pe ALT+ENTER(sau dam clic dreapta pe bec si dam proprietati)
Si la BRIGHTNESS am subliniat ultimele 6 CIFRE.
Ultimele 3 cifre inseamna INTENSITATEA LUMINI(cea default este 200,eu am pus 100),ficrele 255 inseamna culoarea becului pe care o vom alege apasand pe butonul PICK COLOR si alegem o culoare(eu am ales ROSU).
Acum facem un perete intre cei 2 JUCATORI.
Acum am terminat OFICIAL HARTA.
Pentru a verifica daca este INREGULA ne ducem la MAP-->Chek 4 Problemes si daca ati respectat tot ce am facut eu mai sus o sa va apara asa.
Totul e OK,acum salvam harta.
File-->Save As-->(numele harti)fy_harta
Hartile se salveaza de tip .RMF.
Ca in imaginea de mai JOS.
Acum apasam pe OK.
Apoi apasam pe F9 si punem EXACT cum e in urmatoarea poza.
Facem EXACT ca in poza de mai sus.
Dupa care apasam pe OK si asteptam sa se complieze.
Intr-un final am terminat.
Acum bagam fisierul fy_harta.BSP in cstrike/maps.
Rezultatul.
Lectia 2
In aceasta Lectie va voi invata cum sa facem o scara cu toate proprietatile sale.
Vom continua harta din lectia 1.
Primul rand micsoram gridul 3x(daca lati pus deja 2x mai mic,mai apasam odata pe micsorarea gridului)
Acum facem un bloc pe peretele dintre cei 2 Jucatori.(blocul sa aiba in 4 patratele din patratul TOP X/Y)
Facem ca in imaginea de mai jos.
Acum ii vom da textetura de scara.
Selectam scara si apasam pe SHIFT+A,dam browse si acolo jos scriem LADDER(inseamna scara) si ne alegem o scara de acolo.
Acum dam ENTER si vom avea asa.
Acum mai facem inca o scara exact ca aceea(sau o selectam si dam Copy si apoi Paste)
Si vom avea asa.
Acum selectam prima scara.
Adica asta.
Si apoi apasam CTRL+T.
Si vom avea asa.
Acum alegem FUNC_LADDER.
Acum selectam scara cealalta si ii dam functia FUNC_ILUSIONARI si la RENDER MODE punem SOLID-NO LIGHT.
Acum dam Save-->O compliem si Jucam.
Rezultatul.
Lectia 3
Poate si cea mai importanta si esentiala Lectie.
In aceasta lecrie va voi invata cum sa faceti o gaura in perete.
O gaura pentru un geam,o gaura pentru o usa.
Daca suntem atenti o sa intelegem din prima.
Continuam Lectia 2.
Pentru inceput selectam gridul 2x mai mic.
Acum facem un perete in camera noastra si ii punem o textetura.
Acum il selectam si apasam 1 CLIC pe UNEALTA DE TAIERE.
Acum ne ducem in patratul in care se vede peretele nostru MARE,in cazul meu aici.
Si acum pe facem o linie verticala ca in imaginea de mai jos.
O parte din perete va fie ALBA si o parte ROSIE.
Acum mai dam inca 2 clicuri pe unealta TAIERE(pana se fac ambele parti ALBE).
Acum apasam pe ENTER(si vedem ca peretele nostru este acum alcatuit din 2 parti.
Selectam iar peretele si mai facem cateva lini incat sa se obtina un patrat mic in mijloc.
Urmati imaginea urmatoare.
Acum selectam peretele din mijloc si ii dam delete.
Acum avem o gaura pentru geam.
Pentru a face o gaura pentru usa procem la fel numai ca vom taia altfel peretele cel mare.
Sa fiti foarte atenti la culori(de fiecare data cand intrati in VHE sa faceti 3 CLICUIR pe unealta TAIERE.
Ca sa imi dau seama ca ati inteles.
Vreau sa vad in .rmf si o gaura pentru geam si o gaura pentru usa.
O zi buna in continuare.
Lectia 4
Acum ca stim sa facem gauri pentru geamuri,in lectia 4 vom invata cum sa facem un geam de sticla.
Continuam Lectia 4.
Micsoram gridul 4x.
Acum umplem gaura facuta de noi cu un bloc si ii dam textetura GLASS.
Fiti foarte atenti in poza,unde am asezat eu geamul(uitativa in patratul TOP X/Y)
Acum il selectam si apasam CTRL+T si selectam FUNC_BREAKBLE si trebuie facute urmatoarele setari.
MATERIAL TYPE-aici va alegeti voi din ce vreti sa fie geamul(sticla,roca,beton...)
RENDER MODE-TEXTETURE SOME LIGHT
FX-AMOUNT-100
Acum compliem harta si jucam.
Rezultat.
Sfarsit ! Labels: MULTIMEDIA_Jocuri
Responses
1 Respones to "Invata cum poti creea harti pentru jocul Counter Strike folosing programul Valve Hammer Editor"
E foarte explicit tutorialul,bv... Am cateva probleme mici:D
-la camera nu-mi apare in acel fromat,imi apar niste linii ciudate(nu ma deranjeaza)
- am dat compilare dar mapa imi apare in format MAP (cand se compileaza nu scrie decat ceva de genul: se salveaza in fisierul... si apare de multe ori:D
EXPLICA-MI SI MIE CA-S PROST!!!:))
sâmbătă, 11 august 2012 la 05:35:00 EEST
Trimiteți un comentariu