Decizia alegerii unei solutiei ERP care sa satisfaca nevoile unei organizatii este pe atat de importanta pentru organizatie, pe cat de dificila datorita multitudinii de oferte de pe piata. Totusi, datorita fragmentarii industriei si specializarii solutiilor ERP, nici unul dintre acesti furnizori nu asigura toate capabilitatile necesare. Iata de ce va oferim cateva idei dupa care sa va ghidati in alegerea unei solutii ERP.
Capabilitatea solutiei software
Flexibilitatea solutiei. O solutie software care necesita programare suplimentara de cod pentru o customizare pe nevoile dumneavoastra este de nedorit fata de o solutie care demonstreaza flexibilitate crescuta prin configurari sau customizari prin intermediul unor instrumente vizuale, intuitive si usor de folosit de catre orice om din companie, fara o pregatire speciala.
Seturile de functii si capabilitati. Pentru fiecare functie care lipseste, sau pentru fiecare capabilitate pe care produsul nu o indeplineste, va trebui sa apelati la eforturi interne de dezvoltare, sau la aplicatii suplimentare care duc in final la un cost mai ridicat de utilizare (TCO) si la o recuperare mai lenta a investitiei (ROI). Multe implementari ERP esueaza (in sensul ca nu ajung parte din viata angajatilor) din cauza lipsei unor functionalitati necesare organizatiilor.
Automatizarea proceselor de afaceri. Introducerea datelor intr-o aplicatie software este un lucru, utilizarea unei aplicatii software pentru automatizarea procesului de afaceri este cu totul alt lucru. Aplicatiile software slabe pe partea de automatizare a proceselor de afaceri ofera cea mai redusa recuperare a investitiei (ROI), pentru ca nu va ofera cunostinte valoroase, practici de lucru, sau procese si fluxuri de productie specifice industriei in care activati.
Acces usor la informatii. Nu castigati nici un avantaj competitiv daca doar stocati date intr-o aplicatie software, daca aceste date nu sunt integrate, prelucrate si diseminate in informatii utile gestiunii si planificarii resurselor interne. Adevaratul avantaj competitiv sta in accesarea rapida a informatiei, din orice loc, la orice ora. Obtinerea unei informatii critice necesare la timpul potrivit duce la acceptarea mai usoara a aplicatiei software de catre utilizatori si la o recuperare a investitiei mai rapida. Rapoarte cat mai flexibile, analize cat mai detaliate, sau transparenta proiectelor interne si a planificarii resurselor sunt atribute critice pentru orice aplicatie de tip ERP.
Platforma software. Platforma pe care este dezvoltata o aplicatie software este critica pentru a fi usor customizata de catre client, integrata cu resursele existente sau chiar dezvoltata intern pentru a acoperi noi functii si capabilitati. Reduceti costurile de utilizare daca alegeti aplicatii software cu arhitecturi deschise, cu suport accesibil si instrumente integrate de dezvoltare.
Costuri de mentenanta. Instrumentele gratuite de customizare variaza semnificativ de la furnizor la furnizor. Alegeti un furnizor care ofera instrumente de customizare accesibile, intuitive, care pot fi folosite de oameni non-tehnici, pentru a reduce pe cat posibil costuri suplimentare de programare.
Expertiza de implementare
Durata implementarii. Durata unei implementari este de obicei factorul cel mai important de care nu se tine cont in alegerea unei aplicatii ERP. Durata implementarii este factorul cu cel mai ridicat impact in costuri si in productivitatea interna, deoarece o migrare de date presupune intreruperea celor mai critice activitati.
Metodologia implementarii. Abordarea unei implementari, pe baza unui plan de proiect detaliat, precum si expertiza oamenilor care fac implementarea sunt critice pentru succesul implementarii unei solutii ERP.
Expertiza de afaceri. Implementarea unei solutii ERP are mai putina legatura cu solutia software. Implementarea unei solutii ERP inseamna adoptarea unei strategii de afaceri, a unei schimbari de cultura organizationala, a unei declaratii de intentie din partea managementului companiei.
Suport tehnic
Suportul tehnic este un alt factor cheie care afecteaza adoptarea solutiei, succesul implementarii sau viteza de recuperare a investitiei.
Un account dedicat. Sunand la suportul tehnic doar pentru a fi redirectionat permanent sau pus in asteptare, sau lasarea unui mesaj catre un robot telefonic nu va rezolva problemele imediat, intr-un mod profesional. Evaluati daca exista posibilitatea ca un account manager dedicat sa va centralizeze si sa raspunda de toate situatiile sau cerintele dumneavoastra.
Timp de reactie. Este un factor de succes important in special in marile companii. Chiar daca de obicei timpul de reactie garantat este stipulat in contractul de servicii, un timp de reactie rapid la diverse cereri este un factor important de luat in considerare.
24/7
Pentru companii de dimensiune medie poate fi o nevoie de baza doar in cazuri rare, dar cu siguranta este un diferentiator pentru companiile mari. Evaluati cu atentie, in cazul in care estimati ca aveti nevoie de suport tehnic non-stop (daca forta de vanzare sau echipa de suport tehnic lucreaza in programe peste noapte) daca furnizorul solutiei ERP ofera suport 24/7. Labels: test
Responses
0 Respones to "Invata cum poti face alegerea corecta cand vine vorba de ERP(Enterprise resource planning )"
Trimiteți un comentariu